پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

پایان کار طیبی و جاوید در تیم ملی فوتسال؟| رویای بربادرفته

  • کد خبر: ۸۲۲۲۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
پایان کار طیبی و جاوید در تیم ملی فوتسال؟| رویای بربادرفته
۲ ستاره فوتسال مشهد احتمالا برای آخرین بار در جام جهانی بازی کردند آن‌ها و داعی تلخ با پیراهن تیم ملی داشتند.

مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، ضربه آخر را «تایتان» برزیلی الاصل نه تنها بر پیکره تیم ایران، بلکه بر جان ۲ ستاره مشهدی زد که شاید دیگر فرصتی برای بازی در بالاترین سطح فوتسال جهان، در جام جهانی نداشته باشند؛ ۲ ستاره‌ای که طعم سومی جهان را همراه همین تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا چشیده بودند و تمام رؤیایشان فتح جامی بود که از هر زمانی به دستان ایرانی نزدیک‌تر به نظر می‌رسید.

حسین طیبی و مهدی جاوید، ۲ بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال، همراه با دیگرملی پوشان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی وداعی تلخ با جام داشتند. با این تفاوت که این دو، شاید با توجه به سن و سال و تغییرات نسلی احتمالی در ساختار تیم ملی فوتسال،  دیگر فرصت بازی در جام جهانی را به دست نیاورند. جاوید و طیبی هر کدام به نوعی حسرت به دل با جام وداع کردند؛ یکی حسرت به دل بابت رکورد جاودانه‌ای که می‌توانست به نام خودش برای فوتسال مشهد به ثبت برساند و دیگری متأثر از درخششی که حتی تا ثانیه پایانی بازی مقابل قزاقستان می‌توانست داشته باشد، اما نداشت!

طیبی؛ ستاره خاموش جام نهم

هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد ستاره سرحال و آماده تیم بنفیکا در بهترین سال فوتسالش، درست چند هفته مانده به جام در یک دیدار تدارکاتی لعنتی، برابر بلاروسِ نه چندان مطرح، از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی شود و بزرگ‌ترین بخت زندگی حرفه‌ای اش را از دست بدهد. حسین طیبی در حالی جام را به دلیل مصدومیت از دست داد که اگر در این دوره مسابقات حتی برای یک ثانیه به میدان می‌رفت، می‌توانست به رکورد حضور در ۳ جام جهانی برسد؛ رکوردی که هیچ مشهدی دیگری در تاریخ فوتسال ایران آن را تجربه نکرده است.

پیش از حسین طیبی، مصطفی طیبی، دیگر مشهدی بود که ۲ بار طعم حضور در جام جهانی را چشیده بود. مهدی جاوید هم بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا، جام جهانی لیتوانی را تجربه می‌کرد و به ۲ جام جهانی رسید؛ اما مصدومیت، مانع خلق رکورد جالب شماره ۱۰ تیم ملی شد. رکوردی که اگر به دست می‌آمد، بعید بود دیگر به این راحتی فوتسالیست مشهدی دیگری بتواند آن را تکرار کند.

جاوید؛ سنگین، اما نه رنگین!

مهدی جاوید، جاوید ۲۰۱۶ نبود؛ ستاره‌ای که بعد از ۴ دوره آقای گلی پیاپی لیگ برتر فوتسال، فصل قبل این عنوان را به سعید احمد عباسی، دیگرملی پوش فوتسال ایران، واگذار کرده و خودش فصلی نه چندان خوب را در تیم تازه لیگ برتری کراپ الوند سپری کرده بود. جاوید در رقابت‌های لیتوانی هیچ نشانی از آن جاوید سرحال و قبراق جام جهانی کلمبیا نداشت. با وجوداین، ۳ بار شلیک‌های مرگ بارش به جان دروازه حریفان نشست و توانست ۳ گل در این دوره از مسابقات به نام خودش به ثبت برساند. حرکت‌های سنگین و بازی نه چندان کارآمد جاوید در ترکیب تیم ملی در جام جهانی فوتسال لیتوانی مشهود بود. جاوید در این تورنمنت سنگین بود، اما رنگین نه!

مسئله سی سالگی و تغییر نسل

مهدی جاوید و حسین طیبی به ترتیب ۳۴ و ۳۳ سال سن دارند؛ ۲ بازیکنی که با این سن و سال بعید است به جام جهانی ۲۰۲۴ برسند. از طرفی بعد از ناکامی تیم ملی در لیتوانی، حالا صحبت از تغییر نسل به میان آمده است و بسیاری از کارشناسان فوتسال ایران از حسین شمس گرفته تا وحید شمسایی، از لزوم تغییر نسل و جوان شدن تیم ملی صحبت می‌کنند. تیم ملی در جام جهانی لیتوانی میانگین سنی بیش از ۲۹ سال داشت و خیلی‌ها معتقدند به همین خاطر بود که ملی پوشان همیشه در نیمه دوم بازی‌ها از نظر قوای جسمانی کم می‌آوردند.

البته بدن سازی بد پیش از شروع تورنمنت هم می‌تواند مزید بر علت باشد، اما آنچه مشهود است، با فضای رسانه‌ای که طی این روز‌ها ایجاد شده است، بعید به نظر می‌رسد ستاره‌هایی مثل جاوید و طیبی در این سن و سال، (۳ سال دیگر در سن ۳۷ و ۳۶ سالگی) در جام جهانی حاضر باشند. حضور فرهاد فخیم سی وهشت ساله در همین جام جهانی هم بدجور صدای منتقدان محمد ناظم الشریعه را در آورد و با همه این تفاسیر، به نظر جاوید و طیبی دیگر فرصتی برای نمایش در جام جهانی ندارند.

خداحافظی هم پُست‌ها از فوتسال ملی؟

۲ فوتسالیست مشهدی سال هاست که به عنوان بازیکن پُست رأس در تیم ملی بازی می‌کنند و به نوعی این پُست را بیمه کرده اند. با این همه در غیاب طیبی به خاطر مصدومیت در این تورنمنت، این سعید احمد عباسی بود که از پُست «فلنک» به عنوان جانشین طیبی به رأس می‌آمد و در پلن A ناظم الشریعه بازی می‌کرد. بازیکن تنکابنی که از قضا عملکرد خوبی هم داشت و توانست ۴ گل در این مسابقات بزند و نشان دهد بی جهت آقای گل لیگ برتر فوتسال نشده است. حالا با شرایط سنی جاوید و طیبی، شاید این دو، رفته رفته از فوتسال ملی خداحافظی کنند.

با خداحافظی احتمالی این ۲ بازیکن هم پُست از فوتسال ملی، شاید تیم ملی در این بخش دچار مشکل شود؛ مسئله‌ای که لزوم تغییر نسل و پشتوانه سازی برای جایگزین‌های ستاره هایی، چون جاوید، طیبی، حسن زاده، اسماعیل پور و... را بیش از پیش عیان می‌سازد. با این همه اکنون نه طیبی و نه جاوید از فوتسال ملی خداحافظی نکرده اند و باید منتظر نشست و دید بعد از آرام گرفتن جو ملتهب حذف ناباورانه تیم ملی فوتسال از جام جهانی، چه اتفاقات و فعل و انفعالاتی صورت خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->